Projenin Amaç ve Kapsamı
Proje çalışmaları bireylerin, araştırma, problem çözme, öğrendiklerini kullanma gibi üst düzey düşünme becerileri gerektiren, gerçek yaşama benzer işler üzerinde, özgün bir ürün ortaya koymalarını sağlamaktadır. Bu kapsamda lisans düzeyindeki öğrenciler de proje çalışmaları ile bilimsel bir araştırma sürecine dâhil olarak kendilerini birçok yönden geliştirmektedirler. 21. Yüzyıl öğretmen becerileri arasında yer alan eleştirel düşünme, problem çözme, muhakeme, analiz, yorumlama, bilgi sentezi, yaratıcılık ve araştırma becerileri gibi birçok becerinin kazandırılmasında proje çalışmalarının öğretmen adaylarına katkı sağlayacağı söylenebilir. Bu nedenle öğretmen adaylarının lisans eğitimi alırken bir proje hazırlama, planlama, yürütme süreci deneyimlemeleri gelişimleri açısından önemli bir tecrübedir.
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Yurt İçi Araştırma Projeleri desteği lisans düzeyindeki öğrencilerin projeler yoluyla araştırma yapmalarına teşvik konusunda önemli bir katkı sağlamaktadır. Öğrenciler bu proje desteği ile ilgi duydukları bir çalışma alanında merak ettikleri bir problem durumuna yönelik bilimsel bir proje hazırlamakta ve bu sayede akademik birçok beceri kazanmaktadır. Bu doğrultuda lisans düzeyindeki öğrencilerin ilgili destek programına yönelik farkındalıklarının oluşturulmasının ve bu kapsamda bir projenin nasıl hazırlanacağına yönelik bilgi ve deneyime sahip olmalarını sağlayacak çalışmaların yapılmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Özelikle Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin bu kapsamda proje hazırlamaları onların bu kültürü kazanmalarını ve öğretmenlik mesleğinde de öğrencilerine proje çalışmaları konusunda rehberlik yapmaları açısından önemli görülmektedir. Öğretmen adaylarının gelecekte yaptıracakları proje sürecini doğru yönetebilmeleri için, öncelikle kendilerinin proje yapım ve yönetim süreçleri hakkında yeterlik sahibi olmaları gerekmektedir. Bu bağlamda öğretmen adaylarına yönelik tasarlanan proje yazmaya yönelik teorik ve uygulamalı eğitimlerin onlara bu konuda gerekli deneyimi kazandıracağı düşünülmektedir.
Planlanan proje ile sınıf öğretmenliği lisans programında öğrenim gören öğrencilere yönelik bir proje yazma eğitimi gerçekleştirilecektir. Etkinlik katılımcısı olan sınıf öğretmeni adayları toplam 5 günlük sürecek olan çevrim içi etkinlik ile bilimsel araştırma süreci hakkında teorik ve uygulamalı eğitim almanın yanında etkinlikte görev alacak alan uzmanı öğretim elemanları rehberliğinde sınıf eğitimi alanında proje önerisi hazırlama çalışmaları yapacaklardır. Hazırlanan proje önerilerinin bir sonraki çağrı döneminde TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Yurt İçi Araştırma Projeleri Destek Programına proje başvurusu olarak sunulması hedeflenmektedir.
Etkinliğin Amaçları
-
Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin bilimsel araştırma süreci hakkında farkındalık kazanmalarını sağlamak
-
Sınıf öğretmenliği öğrencilerini bilimsel araştırma yapmaya teşvik etmek
-
Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin proje hazırlama ve yürütme süreci hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak
-
Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin alanları ile ilgili bir proje önerisi hazırlamalarını sağlamak
-
Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin alan uzmanı öğretim elemanları rehberliğinde yapılan danışmanlık ile ileride meslek hayatlarında öğrencilerine yapacakları danışmanlık konusunda deneyim kazanmalarını sağlamak
Bu proje çalışması sonunda çalışmaya katılan sınıf öğretmenliği öğrencileri;
-
Sınıf eğitimi alanında bilimsel bir araştırma fikrini proje önerisi haline getirebilecek,
-
Proje geliştirme sürecinde bilimsel yöntemi kullanabilecek,
-
Proje yönetim süreçleri becerilerini kullanabilecek,
-
Proje ekibi ile işbirliği yaparak çalışma becerisi kazanabilecek,
-
Proje için verilerin toplanması amacıyla kullanılacak ölçme araçlarını tanıyarak bu araçlardan elde edilen verilerin nasıl analiz edileceği yeterliğini kazanabilecek,
-
Projenin yazılı, görsel ve sözlü sunumu için gerekli yeterliklere sahip olabileceklerdir.